De vakantie zit er op, tijd voor nieuwe uitdagingen; nieuwe banen, nieuw schooljaar, nieuwe levensjaren …

Aan het eind van deze maand begin ik al weer aan mijn 54e levensjaar. Vlak daarna op 1 september begin ik aan mijn nieuwe baan en een maand later, vlak voor haar verjaardag, gaat de nieuwe functie van Juliëtte in.

Net voor mijn verjaardag, op de 25e augustus, ga ik weer een keertje optreden als Yann Lawick de troubadour. En nog wel gewoon in Nijmegen. Het zou leuk zijn om jullie daar te zien. Zie voor meer informatie mijn vorige blog.

Nieuwe banen.

Na bijna tweeënhalf jaar met veel plezier gewerkt te hebben voor DroomVillaLux, is het moment daar om te beginnen aan een nieuwe uitdaging. Op 1 augustus werkte ik al weer een jaar bij Restaurant de Wereldkeuken in Arnhen. Dat jaar is echt omgevlogen. De baan daarvoor bij Restaurant De Villa in Nijmegen trouwens ook. Het waren twee zaken waar ik met veel plezier heb gewerkt en waar ik zeker ook veel heb geleerd. Hiervoor wil ik al mijn collega’s hartelijk danken. Met name mijn twee chefs Thomas Franken en Marc van Laar, maar zeker ook Patrick Rutjes met wie ik bij beide zaken heb gewerkt en die me, zoals hij het zelf graag noemt, heel wat keren “uit de zeik” heeft geholpen. Het gaat te ver om alle andere collega’s ook te benoemen, maar van iedereen steek je wel wat op, en ik neem deze ervaring mee naar mijn nieuwe werk- en leerplek Hotel Landgoed Holthurnsche Hof in Berg en Dal. Een prachtig bedrijf op een minstens zo mooie locatie. De chef waarmee ik mijn sollicitatiegesprek had, Patrick Idema, gaat helaas net weg als ik begin. Best jammer, want ik voelde tijdens het gesprek een klik waardoor ik heel graag met hem gewerkt en van hem geleerd had. Hij is duidelijk creatief en daardoor ook op een andere manier geïntereseerd. Ik wens hem veel succes èn plezier op zijn nieuwe werkplek bij Bilderberg Hotel Klein Zwitserland èn restaurant De Kromme Dissel. Ik heb zo’n voorgevoel dat we elkaar nog wel gaan tegenkomen.

Juliëtte begint op 1 oktober als case manager met als aandachtspunt urologie op UMC Radboud. Na 17 jaar op de verpleegafdeling urologie/gynaecologie te hebben gewerkt een min of meer logische stap vooruit. Wat voor haar vooral fijn is, is dat de avond- en nachtdiensten straks tot het verleden behoren èn dat het fysieke stuk waar je af en toe niet onder uit komt ook vervalt. Je bent te vaak toch even geneigd te helpen met tillen en dat kan het ruggetje op een bepaald moment niet meer aan. Het is best spannend zo’n nieuwe functie en er komt stiekem ook nog een hoop studie bij kijken, maar ik merk vooral enthousiasme en dat doet me deugd.

Wij komen er wel 😜

Begin september mag ik ook weer iedere dinsdag naar Antwerpen dit semester staat in het teken van de streekgerechten van daar. Dat belooft gerechten met elixer d’Anvers, De Koninck en Duvel. Ik zal mijn best doen om via Twitter en Instagram, zo nu dan, het water uit jullie monden te doen lopen. Daarna zal ik de gerechten traditiegetrouw voorproeven en verslag doen van de beleving.

Wordt vervolgd ….

#iemandmoethetdoen.

Plaats een reactie